شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش متمرکز کاروان های حج تمتع هرمزگان دربندرعباس برگزارشد

  • 09 شهریور 1394
  • 09:26
  • حج تمتع
  • 2 دیدگاه
  • 781 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز کاروان های حج تمتع هرمزگان دربندرعباس برگزارشد

همایش متمرکز کاروان های حج تمتع سال 94 هرمزگان امروز با حضور مدیر حج و زیارت استان و نماینده ولی فقیه درحج و زیارت استان و 200 نفر از کاروان های شیعه در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان هرمزگان دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین معصومی نماینده ولی فقیه در حج و زیارت استان در زمینه فلسفه، اسرار و اهمیت حج به بیان سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام معصومی ضمن قرائت پیام نماینده ولی فقیه در بعثه رهبری هدف حج را الی الله و حرکت بسمت خدا و رها شدن از وسوسه ها دانست و گفت: این همایش همه ساله به منظور توجیه کاروان های حج و انتقال پیام رهبر معظم انقلاب برگزارمی شود.

مدیرحج و زیارت استان هرمزگان نیز در این مراسم بیان کرد: در این همایش بیش از 200 نفر در قالب 2 کاروان از زائران شیعه استان شرکت کردند.

امان الله ماندگاری تصریح کرد: امسال 650 نفر در قالب 4 کاروان تسنن و 2 کاروان تشیع استان به حج تمتع اعزام می شوند.

وی افزود: کاروان های حج تمتع امسال روزهای 24 شهریور از بندرعباس به مقصد جده اعزام خواهند شد.

ماندگاری خاطر نشان کرد: مدیر، معاون، عوامل خدماتی و پزشک در هر کاروان حجاج تمتع را همراهی می کنند.

در ادامه سرهنگ دولت یاری رئیس پلیس فرودگاه ضمن تشکر از مسئولین برگزاری این همایش اظهار کرد: شما عزیزان به عنوان سفیران و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هستید و باید در این سفر مراقب اعمال و رفتار خود باشید.

وی در خصوص حساسیت شدید ماموران عربستان در مورد زائران ایرانی و برخورد شدید با حاملین مواد مخدر گفت: توسط پلیس کنترلهای شدیدی صورت می گیرد و در صورت کشف مواد مخدر از خروج زائر ممانعت بعمل آمده و به مراجع قضایی معرفی می گردند.

در این مراسم همچنین مناسک حج توسط حجت الاسلام والمسلمین عدالت روحانی باسابقه کاروان های حج برای شرکت کنندگان اهل تشیع به اجرا درآمد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست