یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

عمره مفرده

مدیرحج وزیارت هرمزگان در همایش عمره گزاران خبرداد

مدیرحج وزیارت هرمزگان در همایش  عمره گزاران خبرداد

مدیرحج وزیارت هرمزگان در همایش  عمره گزاران خبرداد

12  اسفند، آغاز  اعزام زائران هرمزگانی به عمره

 

همایش آموزشی توجیهی دوروزه عمره گزارن هرمزگانی با حضور دوهزار عمره گذار در روزهای پنجشنبه وجمعه(دیروز)در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه منطقه جنوب کشور «دریا» ، « امان ا... ماندگاری» مدیر حج و زیارت هرمزگان در این مراسم از اعزام پنج هزار نفر هرمزگانی به عمره مفرده خبر داد .

     وی افزود : در این کاروانها، دو کاروان دانشجویی شامل یک کاروان دانشجویان پسر و یک کاروان دانشجویان متاهل با خانواده و اساتید دانشگاهی اعزام می شوند . ماندگاری تعداد عمره گزاران  در هر کاروان اعزامی از استان را 145 نفر اعلام کرد و گفت :از 12 اسفند ماه سال جاری اعزام ها به عمره آغاز می شود . وی گفت:تا سوم فروردین هر پنج روز اعزام داریم وبعد از سوم فروردین ،هر ده روز یک پرواز داریم.وی افزود: آخرین پرواز در  31 خرداد ماه 93همزمان با ماه مبارک رمضان به عنوان عمره رمضانیه انجام می شود . وی گفت : هر کاروان پنج روز در مکه و پنج روز در مدینه اقامت دارند و در عمره رمضانیه،عمره گزاران پنج روز در مدینه و یازده روز در مکه حضور دارند . ماندگاری گفت: پیگیریم که مجوز عمره 21 روزه رمضانیه را از سازمان حج و زیارت دریافت کنیم و یک پرواز 300 نفر شامل دو کاروان  را اعزام کنیم . وی افزود : 33 کاروان در قالب 17 پرواز از بندرعباس به مقصد مدینه با هواپیماهای سعودی ایرلاین و بالعکس از جده به بندرعباس 5100 عمره گزار هرمزگانی را جابجا می کنند . ماندگاری گفت : سهمیه عمره مزدوجین که زمان عقدشان در شش ماهه دوم 91 و شش ماهه اول 92 است و دردی ماه ثبت نام کرده اند نیز 75 زوج بودند  که در همین  5100 عمره گزار اعزام می شوند . وی سهمیه حج تمتع سال  93 را 420 نفر در چهار کاروان اعلام کرد و گفت : کسانی که قبض تمتع آنها ، 20 دی ماه 84 به قبل است ، برای ثبت نام به کاروانهای سطح استان مراجعه کنند .

وی درخصوص شرایط وقوانین حاکم بر کشور عربستان،بایدها ونباید های عمره،امنیت در سفر،اهمیت رعایت حجاب اسلامی،نحوه اعزام زائران ،موارد ممنوع در بقیع ،رعایت شئونات اسلامی وبازار وخرید نیز صحبت کرد.

امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست