یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اولین همایش آموزشی توجیهی عمره گذاران هرمزگانی در بندرعباس برگزار شد

اولین  همایش آموزشی توجیهی عمره گذاران هرمزگانی در بندرعباس برگزار شد

برگزاری اولین  همایش آموزشی توجیهی عمره گذاران هرمزگانی در بندرعباس

اولین  همایش آموزشی توجیهی عمره گذاران هرمزگانی  در روز جمعه مورخ 2 اسفندماه  با حضور بیش از 2000 نفر از  زائرین کاروان های اعزامی در اسفندماه سالجاری و فردوردین ماه 93 از استان هرمزگان  در محل حسینیه عاشقان ثاراله بندرعباس برگزار شد .

در ابتدا جناب آقای امان اله  ماندگاری مدیر حج و زیارت استان هرمزگان به بیان مطالبی درخصوص شرایط و قوانین حاکم بر کشور عربستان ،  بایدها و نبایدها عمره ، امنیت در سفر ، تاکید بر حفظ حجاب زائرین زن و اینکه حجاب برتر برای زنان چادر است و زنان ایران اسلامی می بایست با حجاب اسلامی خود در سرزمین وحی موجبات عزت و افتخارایران اسلامی در برابر سایر کشورها ی اسلامی باشند و همچنین به بیان و ارائه گزارش نحوه اعزام زائرین از ابتدای آغاز عملیات عمره در استان هرمزگان ، موارد ممنوع در بقیع ،رعایت شئونات اسلامی وبازار وخرید نیز صحبت کرد.

در ادامه جناب حجت الاسلام سیدمحمدعلی معصومی مسئول بعثه مقام معظم رهبری با ذکر حدیثی از امام جعفر صادق (ع)درخصوص آثار و برکات حج و عمره و تاثیر آن در زندگی دنیوی و اخروی مطالبی  را عنوان داشتند.

همچنین جناب سرهنگ کشمیری فرماندهی پلیس فرودگاه های استان هرمزگان درخصوص موارد و اشیاء ممنوعه همراه زائرین ، از جمله مجازات های سنگین حاملین مواد مخدر و قرص های ممنوع الورود به کشور عربستان ایراد سخنرانی داشتند .

سپس دکتر ذاکری از معاونت بهداشت استان مطالبی درخصوص رعایت بهداشت فردی و اهمیت موضوع پیشگیری از بیماری نوپدید کورنا ویروس مطالبی را ارائه نمودند.

در پایان مراسم ، حجت الاسلام عدالت از روحانیون حج و عمره و حجت الاسلام تقوی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی به بیان فضیلت عمره و بیان مسائل و احکام و آموزش عملی مناسک عمره برای زائرین پرداختند .

 

امتیاز به خبر :
خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست