شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

برگزاری جلسه کمیته بزرگداشت هفته حج 92 در استان هرمزگان

  • 04 شهریور 1392
  • 07:47
  • حج تمتع
  • 1 دیدگاه
  • 898 بازدید
  • Article Rating
برگزاری جلسه کمیته بزرگداشت هفته حج 92 در استان هرمزگان

برگزاری جلسه کمیته بزرگداشت هفته حج 92 در استان هرمزگان

جلسه كميته برگزاری و بزرگداشت هفته حج سال 92 در محل سالن نمازخانه مديريت حج و زيارت استان هرمزگان در بعداز ظهر روز شنبه مورخ 03/06/92  با حضور جمعی از کارگزاران و نماینده ها و روسای دستگاه های همکار در حوزه امور حج و زیارت برگزار گرديد . در ابتداي اين جلسه جناب آقاي ماندگاري مدير حج و زيارت استان ضمن خيرمقدم گوئي به حاضرين در جلسه اظهار داشت در آستانه فرا رسيدن اول ذي القعده مصادف با آغاز هفته حج مي باشيم و امسال نمايشگاه هفته حج با شركت دفاتر زيارتي و دستگاههاي فرهنگي در محل حج و زيارت استان بر پا خواهد شد وي در ادامه افزود در اين نمايشگاه گوشه اي از عملكرد حج و زيارت استان در معرض ديد بازديدكنندگان قرار خواهد گرفت و همچنين از دستگاههاي فرهنگي استان خواست تا در جهت هرچه بهنر باشكوه برگزار شدن اين نمايشگاه با مديريت حج و زيارت استان همكاري داشته باشند .

همچنین ایشان درخصوص ساختار جدید کاروان ها و مجموعه های حج و چگونگی تعامل و همکاری آنها، تعداد زائرین و کاروان های اعزامی از استان در حج تمتع سال 92 توضیحاتی را ارائه نمودند.

در ادامه آقای امان اله ماندگاری  مدیر حج و زیارت استان : به برگزاری همایش ویژه زائرین زن در روز 11 شهریور ماه و همایش آموزشی متمرکز زائرین کاروان ها در روز 15 شهریور ماه ، اشاره داشتند.در ادامه اين جلسه حجت الاسلام سید محمدعلی معصومي لاری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان هرمزگان اظهار داشتند حج يكي از مهمترين اعمال عبادي اسلام است كه در خصوص آن روايات زيادي وارد شده است و بايد در برگزاري موسم حج تمام تلاش و جديت بكار گرفته شود تا اين عبادات مذهبي هر چه با شكوهتر برگزار گردد وي در ادامه افزود عظمت دادن به مسئله حج بسيار مهم است و بايد تلاش و كوشش نمائيم براي هدايت مردم تبليغ شود تا مردم به زيارت خانه خدا سفر كنند . 

در ادامه اين جلسه پس از بحث و تبادل نظر تصمياتي به شرح ذيل اتخاذ و مصوب گرديد .

1- مصوب گرديد شهرداري محترم بندرعباس درخصوص نصب بنرها در سطح شهر در زمان برگزاري نمايشگاه هفته حج  همكاري و مساعد ت لازم را داشته باشند .

2- مقرر گرديد سازمان فرهنگي هنري شهرداري بندرعباس نسبت به نصب پلاكارد در سطح شهر درخصوص هفته حج مساعدت نمايند .

3- مصوب گرديد توسط شهردار محترم و شوراي اسلامي شهر بندرعباس يكي از خيابان هاي جديد الاحداث در سطح شهر بعنوان خيابان حج و زيارت نامگذاري شود .

4-مصوب گرديد حج و زيارت استان در ابتداي بلوار آيت ا... غفاري در هفته حج نسبت به احداث طاق نصرت اقدام و شهرداري محترم در اين خصوص همكاري و مساعدت نمايد .

5- مقرر گرديد اداره كل تبليغات اسلامي ، اداره كل اوقاف و امور خيريه ، سازمان دانش آموزي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص نصب پارچه و پلاكارد همكاري لازم را بعمل آورند .

6- مقرر گرديد اداره كل تبليغات اسلامي درخصوص تهيه لوح فشرده حج مساعدت و همكاري نمايند .

 7- مقرر گرديد سازمان دانش آموزي استان در زمان برگزاري نمايشگاه هفته حج برنامه ريزي لازم را جهت بازديد دانش آموزان از نمايشگاه داشته باشند .

8- مصوب گرديد سازمان دانش آموزي و دانشگاههاي استان ، دانش آموزان و دانشجويان اعزامي به سرزمين وحي كه در سالهاي قبل و در سال جاري مشرف شده اند دعوت نمايند تا از اين نمايشگاه بازديد نمايند .

9- مصوب گرديد سازمان دانش آموزي و دانشجويان استان با حضور در نمايشگاه تصاوير زائرين دانش آموز را از سرزمين وحي به نمايش بگذارند .

10- مصوب گرديد مديران حج تمتع و عمره تصاوير اعزام هاي  خود را در نمايشگاه در معرض ديد بازديدكنندگان قرار دهند .

11- مصوب گرديد صدا و سيماي مركز خليج فارس در زمان برگزاري نمايشگاه هفته حج همكاري لازم را با مديران تمتع و عمره و برگزار كنندگان مسابقات فرهنگي در طول هفته حج را داشته باشند .

13- مصوب گرديد جمعيت هلال احمر در زمان برگزاري نمايشگاه هفته حج نسبت به تزريق واكسن مورد نياز زائرين حج تمتع سالجاري و همچنین با نصب پوسترهای توصیه های پزشکی ویژه حجاج مساعدت و همكاري نمايد .

14- بخشنامه به ادارات استان جهت قيد شعار هفته حج در سربرگ مكاتبات اداري و اقدام ويژه از طريق شوراي اداري استان .

15- اعلام و مكاتبه با شهرداري مبني بر نامگذاري از خيابان جديد الاحداث بنام حج و زيارت .

16- برگزاري مسابقات  نقاشي – خاطره نويسي – عكس با موضوع حج در محل برگزاري نمايشگاه .

17- برگزاري نشست فرهنگي در حاشيه نمايشگاه با گروههاي دانشجويي و دانش آموزي .

18- مصاحبه و ديدار با ارباب جرايد و نمايندگان مطبوعات و صدا و سيماي مركز خليج فارس .

19- پوشش تبليغاتي مركز استان و مناطق تابعه بويژه مراكز شهرستان ها .

20- تعظيم و تكريم شهداي حج سال 66 استان و ديدار با خانواده هاي آنان .

21- ديدار روحانيون و مديران و عوامل كاروان ها با نماينده محترم ولي فقيه در استان و بعد از آن حضور در گلزار شهداء و عطر افشاني و غبار روبي مزار شهداء .

22-دیدار کارگزاران حج و زیارت با استاندار هرمزگان

22- برگزاري همايش حج 92، با حضور زائرين اعزامي و تجليل از پيشكسوتان حج و اعطاء لوح يادبود به زائران ممتاز حج و عتبات .

23- برگزاري مسابقات فرهنگي از طريق برنامه هاي صدا و سيماي استان و اهداء جوايز نفيس .  

 24- برگزاري مسابقه فرهنگي در همايش حج با جايزه كمك هزينه اعزام به عتيات عاليات .

25- معرفي زائرين ممتاز حج به تعداد 10 نفر از سال گذشته و دعوت از آنها جهت شركت در همايش حج 92 و استفاده از تجربيات آنها .

26- تنظيم بولتن عملكرد حج و زيارت استان و توزيع آن .

27- برنامه ويژه هفته حج : ديدار و تقدير از خانوادهاي خادمين حج و عتبات در روز اول همايش ميلاد حضرت معصومه سلام الله عليهما .

سپس كميته هاي كاري با عناوين ذيل پيش بيني شد:

1- كميته فرهنگي  2- كميته برگزاري نمايشگاه هفته حج و همايش حج 92   3- كميته روابط عمومي و تبليغات  4- كميته تداركات و پشتيباني .

 

 

 

 

 

 

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

خطایی رخ داده است. خطا : آرشیو در حال حاضر در دسترس نیست